zofim.org.il
  
 


 
אתר הספרייה הוירטואלית של שבט תדהר
חץ  דפי מידע דף הבית » אתר הספרייה הוירטואלית של שבט תדהר » הקתימבה- עזר למדריך

הקתימבה- עזר למדריך פורסם בתאריך 20/11/2010

הקתימב"ה:

אנו משתמשים בקתימבה כאשר אנו רוצים להעבירמ שהו בצורה הטובה והמובנת ביותר.
במהלך הפעולה התחלקתם ל-8 קבוצה כאשר כל קבוצה הציגה את האחד מהקריטריונים המריכיבים את המילה קתימבה נס . כל שלשה או זוג הציגו את הקריטריון בצורה הטובה ביותר ובצורה הלא טובה בכדי להדגיש את ההבדל בין איך משתמשים בזה בצורה מדודה ולא מוגזמת .

ק- ול - חשוב מאוד להשתמש בקול שעולה ויורד אך בצורה לא מוגזמת של ישמע כצעקה או קול מאיים. חשוב מאוד לא להשתמש בקול מונטוני מכייון שהטקסט מקבל פחת משמעות ולכן רצוי לשחק עם הקול ולהעלות את הקול בשביל להדגיש דברים שחשובים לנו ולמסר שאנו רוצים להעביר.

ת - נועה - חשוב מאוד לנוע בחדר במהלך העברת המסר\המשחק בכדי שהחניכים יחושו בנוכחותכם אך להשתדל לא לנוע מידי בכדי אל ליצור סחרחורת או התעסקות בתנועות המעביר ולא בתוכן.

י - דיים - רצוי מאוד להשתמש בידים ולא להשאירם בכיסים בכדי לא לשדר חוסר ביטחון אלא פתיחות . ידיים לפעמים גם עוזרות לנו להסביר משהו שאנו רוצים להעביר במקרים שהמילה לא ברורה או לא מוכרת לכולם .

מ -בט - חשוב מאוד ליצור קשר עיין עם החניכים בשביל ליצור הזדהות או למשוך את תשומת ליבם . עיניים אומרות הרבה דברים וניתן להעזר בהם בהעברת רגב או מסר מלמד ולכן חשוב להיות שקועים בחניכים ואני מדגישה על רוב החניכים - רצוי לא להסתכל על ואתו חניך בזמן ממושך בכדי לא להבהילו זו יוצר תחושת אשמה .

ב - יטחון חשוב מאוד להפגין ביטחון מול החניכים אבל לא יותר מדי זה עלול להבהיל ולגרום להם לקחת צעד אחורה . ביטחון זו מילה הקשורה גם לבקיעות חשובל היות בקיע במה שאתה מעביר בכדי שהביטחון שלך לא יהיה מעורער .

ה - ופעה - לא להופיע מול החניכים או מול אותה הקבוצה אשר לפניה את עומד בצורה מוזנחת או מצחיקה  ( אלא אם כן זה בכוונה) כי אחרת החניכים יהיו עסוקים בלבוש ובהופעתך החיצונית ולא במה שאתה מעביר .

נ- יסוח כשאר מעבירים לחניכים משהו שהוא לא קריאה מהדף רצוי לנסח את מהשרוצים בשפה וברמה המתאים לגיל לו את המעביר . לדוגמא אם תעביר משחק או מסר לילדים בכיתות ד' אל תשתמש במילים גבוהות מידי בכדי שיוכלו להבין אותך .

ס- ביבה - כשאר אנו מעבירים פעולה רצוי מאוד להתאים את אזור הפעולה לאופי שלה . אל תעבירו אותה במקום רועש שבו החניכים לא יהיו עסוקים בכם אלא במה שמסביב . אך לא במקום שקט וחשוך מדי כי הם יהיו עסוקים בלהרעיש ולהאיר אותו .